FIZJOTERAPIA

Terapia manualna

Rehabilitacja

Terapia powięziowa

Terapia trzewna

Suche igłowanie

Trening funkcjonalny

Trening Funkcjonalny

Trening funkcjonalny, w odróżnieniu od tradycyjnych ćwiczeń na siłowni, podczas których pracujemy nad zwiększeniem masy i siły mięśni, czy ćwiczeń cardio, czyli wytrzymałościowych lub spalających tkankę tłuszczową, skupia się na naśladowaniu ruchów wykonywanych przez nas w życiu codziennym. Dzięki temu grupy mięśniowe, które wykorzystujemy w czynnościach dnia codziennego współdziałają ze sobą, a my zwiększamy przy okazji naszą koordynację i gibkość.

Praca nad podstawami

  • Trening funkcjonalny składa się z ćwiczeń naśladujących najczęściej wykonywane przez nas ruchy w ciągu dnia.
  • W miarę postępów zwiększa się obciążenie ćwiczeń, na przykład poprzez dodanie ciężarków, kettlebellów czy niestabilnego podłoża.
  • Dbanie o różnorodność ruchów.
  • Wykorzystanie narzędzi i maszyn znanych z siłowni czy fitness klubów.
  • Wykorzystanie takich przyrządów jak piłki lekarskie, taśmy, gumy, worki bułgarskie, stepy, płotki, drabinki koordynacyjne, berety sensomotoryczne i piłki bosu.
  • Wzmacnianie często zaniedbywanych mięśni głębokich tułowia, czyli mięśni core.

Praca nad mięśniami głębokimi, koordynacją, mobilnością oraz eliminacja patologii.

Trening funkcjonalny wzmacnia całe ciało, ale nie powoduje widocznej rozbudowy mięśni, gdyż nie to jest jego celem. Dzięki naśladowaniu często wykonywanych ruchów, trening funkcjonalny zmniejsza ryzyko urazów podczas wykonywania codziennych czynności i pozwala nam poruszać się pewniej i wydajniej. Ze względu na to, że łączy w sobie kilka rodzajów ruchu jednocześnie, poprawia gibkość i koordynację. Oprócz tego szybkie tempo ćwiczeń zwiększa ogólną wydolność organizmu i poprawia krążenie krwi.

Bardzo ważną zaletą tej formy ćwiczeń jest również wzmacnianie  mięśni głębokich tułowia, czyli mięśni core. Ich zadaniem jest utrzymanie prawidłowej postawy, co zmniejsza ryzyko wystąpienia bólu w obrębie kręgosłupa. Szczególnie ważne jest to u osób wykonujących pracę biurową, ale też u osób starszych. Gorset mięśniowy takich osób jest często osłabiony, co zwiększa ryzyko bólu kręgosłupa czy upadków.

Nasi trenerzy funkcjonalni i medyczni

PSYCHOLOG SPORTU | TRENER

© Copyright 2023 Przystanek Zdrowie | Powered by: Socialground.eu